Bonum Certa Men Certa

[ES] La Fundación de Frontera Electrónica (EFF) Continua su Batalla por la Sanidad de Patentes en los Estados Unidos

English/Original

Article as ODF

Publicado en America, EFF, Patentes at 8:40 am por el Dr. Roy Schestowitz

Al atacar el caso Lexmark la EFF trabaja para derechos de impresión/tinta/tóner en general



Epson



Sumario: Una mirada a las últimas actividades de la EFF en el área de patentes, donde probablemente habrá mayor énfasis en los daños de las patentes de software y la necesidad de eliminarlas completamente

LAFundación de Frontera Electrónica es un aliado potencial en la lucha contra las patentes de software. Hemos escrito sobre su papel en la batalla por casi una década (Novell pagó a la EFF hace casi una década) y seguimos de cerca su progreso. Fundada por Mark Cuban para hacer este tipo de activismo (Cuban, quién lee Techrights, esta sobre todo en contra las patentes de software), creemos que algo grande puede salir de lo que hace el EFF.

Julie Samuels de la EFFescribió hace cuatro dias que todavía está luchando "contra las patentes estupidas" (no demasiado útil elegir la palabra "estúpidas" por ella lucha contra las patentes de software). "A pesar de modesta, pero importante, el éxito del programa al eliminar a algunos de las peores patentes", escribió, "que es atacada por aquellos que se oponen a la reforma de patentes y al parecer creer que un monopolio del gobierno de 20 años no debería tener que soportar ningún tipo de control. En concreto, los representantes de ciertas industrias (por ejemplo, las industrias farmacéuticas y biotecnológicas) afirman que los IPRs son "escuadrones de la muerte de patentes" y han estado trabajando duro en el Capitolio tratando de hacer retroceder la eficacia del programa por el embotellamiénto de sus procedimientos ".



La EFF básicamente se involucra en el caso de las patentes de Lexmark (tratando de arrastrar al Tribunal Supremo) y está atrayendo /recibiendo cobertura de prensa apoyándola.

Escribimos acerca del términoescuadrones de la muerte de patentesen el pasado, e.g. en [1, 2, 3, 4]. Ellos usan otros maliciósos términospara describir la invalidación de patentes falsas y usan eufémismos para sus propios abusos.



La última batalla de la EFF parece ser atacar una materia sobre la que escribimos hace unas semanas [EN | ES]. La EFF básicamente se envolvió en el caso de patentes de Lexmark (tratándo de envolver en ella a laCorte Suprema) y está atrayendo /recibiendo cobertura de prensa apoyándola.Public Knowledgeescribió temprano esta semana: “Ayer, Public Knowledge llenó un amicus curiae brief con la Corte Supremaen el caso Impression Products v. Lexmark International. Al brief se unió la the Electronic Frontier Foundation y la R Street Institute.

"El caso se refiere a cartuchos de tóner de impresora que se rellenan y revenden. Lexmark sostiene que la reventa de cartuchos de impresora viola sus derechos de patentes. Impresion Products, empresa que reconstruye los cartuchos, sostiene que sus actividades están permitidas legalmente, porque los derechos de patente de Lexmark se agotaron en el momento de la venta de los cartuchos a los consumidores. El escrito de amicus presentado apoya la opinión de Impresión de que los derechos de propiedad de los consumidores deben anular los intereses de patentes de Lexmark".

El titular de Cory Doctorow dijo "que las guerras de tinta de impresora pueden hacer de la propiedad privada de dominio exclusivo de las corporaciones" y aquí la humilde declaración del EFF ("La EFF pide a la Corte Suprema anular este fallo peligroso permitiendo a los propietarios de patentes para socavar la propiedad").



Esto también fue cubierto por WIPR, que escribió: “La Electronic Frontier Foundation (EFF) ha urgido a la Corte Suprema de los EE.UU. escuchar y rechazar una “decisión problemática” pasada a ella por una corte de apelaciónes que se centra en la exaustación de patentes.” El titular de Cory Doctorow dijo "que las guerras de tinta de impresora pueden hacer de la propiedad privada de dominio exclusivo de las corporaciones" y aquí la humilde declaración del EFF ("La EFF pide a la Corte Suprema anular este fallo peligroso permitiendo a los propietarios de patentes para socavar la propiedad"). Para citar a la EFF: “El caso de Impression Products, Inc. v. Lexmark International, Inc. y se refiere a la cuestión arcana, pero importante, del agotamiento de patentes. Esta es la versión de la ley de patentes de "primera venta", la doctrina de la ley de derechos de autor que dice que una vez que un consumidor compra una copia de una obra, que es el dueño y puede hacer lo que quiera con esa copia. La ley de patentes es similar. Una vez titular de una patente vende un producto, no puede más tarde demandar que el uso o la venta de ese producto infringe su patente."

Hemos sido críticos (a veces) del enfoque de la EFF, pero en general, lo que la EFF está haciendo es mejor que nada en absoluto.

Al mismo tiempo, EFF pelea por otra causa ("Tribunal confirma que la EFF pueda levantarse por el Acceso Público a Expedientes de la Corte"). "El mes pasado, explicó," la EFF decidió intervenir en un caso de patentes con el fin de levantar el secreto de registros que se han mantenido indebidamente para evitar accesso del público. Ayer, el tribunal accedió a la petición de la EFF para intervenir, y al hacerlo, rechazó un argumento preocupante que fue puesto por el titular de la patente. “El caso es de Blue Spike v. Audible Magic. Como señalamos en nuestro post del mes pasado, numerosos documentos, entre ellos al menos tres opiniones judiciales, han sido completamente ocultados al público. Los documentos sellados son altamente sustantivos, y de lo que podemos recoger, ayudarían al público a entender mejor qué es, exactamente, lo que Blue Spike afirma haber inventado." Hemos sido críticos (a veces) del enfoque de la EFF, pero en general, lo que la EFF está haciendo es mejor que nada en absoluto. Sólo desearíamos que hiciera más para abordar directamente las patentes de software en los EE.UU., sobre todo ahora que muchos de los gigantes de patentes presionan al gobierno (más sobre esto más tarde hoy).

Recent Techrights' Posts

Recruiters Don't Use Microsoft LinkedIn, Spammers Use LinkedIn
One of my best friends, a university professor, lost all of his life's savings due to Microsoft LinkedIn
You've Only Wasted Your Life in Social Control Networks
In a sense, social control media is a giant delusion
2025 Was a Very Bad Year for Social Control Media
statCounter sees a gradual demise in Social Control Media access
Don't "Go Paperless", Go Paperful [sic] (for What Really Matters)
Why should we favour paper use sometimes? Well, many reasons.
The Slop Industry is Failing So Badly (Mountains of Debt, Losses) That It's Merging With the SPAM Industry
we reckon that Google will eventually delist all slopfarms, recognising they're just a form of SPAM
IBM Starts 2026 a Much Smaller Company (Not Homage to Gerstner)
People who get bluewashed out of their job (or bluewashed into unemployment) are gagged by NDAs
Microsoft XBox Having a "Dog Ate My Homework" Moment: No New Console Until 3 Years From Now... Because "RAM Prices"
Who will ever remember this in 2028? Nobody.
Gemini End of Year Capsules Tally (Based on Lupa) Shows About 10% Growth
What a difference a year makes
Dr. Andy Farnell Explains Why Chatbots Became Dishonesty on Top of Dishonesty (Hiding Usage of Dishonest Salads of Words)
new article from CyberShow
 
Fiji: GNU/Linux Has Risen From Almost Nothing to Almost 5% in Recent Years
It's not as small as people are led to believe
Gemini Links 31/12/2025: Blogosphere is Growing and New Year Begins
Links for the day
Complexity Considered Harmful: We Used to Run an Operating System on 64KB of RAM, Not 64GB of RAM (a Million Times More)
"Initially confined to single-tasking on 8-bit processors and no more than 64 kilobytes of memory"
Links 31/12/2025: Cheeto Pushing for More Wars, ‘Security is a Shared Responsibility’
Links for the day
Enshittification of Postal Services Isn't Technological Advancement
Societies that say the aim is to "go digital" and eliminate paper trail aren't advanced; they're moving backwards
XBox is Likely Dead Already, But the Threat It Posed to Us All for Two Decades Isn't Over
"the Xbox was never about gaming and merely served as a test bed for DRM in commodity systems."
Ahead of 2026 Mass Layoffs at Microsoft the Tree Gets Shaken to See Who 'Falls' (Resigns/Retires)
"We had a quiet meeting last week about budget realignment. No one said layoffs, but it’s clear where the focus is shifting."
Almost 6,5000 Pages in 2025, Aiming Higher in 2026
if we can keep focused, then quantity will increase
Gemini Links 31/12/2025: New Resolution, Reverse Hexdump, and Programming Languages
Links for the day
Links 31/12/2025: Nvidia Faces Bubble-Bursting Moment, Saudi Oil Money Pumped Into Chatbots to Keep the Energy Waste Going (Circular Financing Again)
Links for the day
Richard Stallman's First Talk in a U.S. College Since 2018
Greetings from Georgia Tech!
EPO People Power - Part XX - Why António Campinos Chose to Put His Cokehead Friend on 'Sick Leave'
EPO Cocainegate will be covered for months to come
Over at Tux Machines...
GNU/Linux news for the past day
IRC Proceedings: Tuesday, December 30, 2025
IRC logs for Tuesday, December 30, 2025
Gemini Links 30/12/2025: FreeBSD, Gemlogs, and Xobaque
Links for the day
Get Ready for Gigantic XBox Layoffs at Microsoft (Much Bigger Than in 2025)
he unionisation drive is a sign workers already expect this
Concern Trolls: Stop Criticising Poor Gerstner Because Now He's Dead. Reality Check: Gerstner Has Found a Trick for Dodging Tax on His Hundreds of Millions in Wealth.
Maybe even billions in wealth
Samoa: GNU/Linux and ChromeOS Rose to Around 11%
based on Web access data from Samoa
DnD: Debian and Drugs
There will soon be some interesting new information about Debian
A Conundrum of Privacy/Surveillance: Will You Give Them a Stool Sample to "Feel Humane"?
What if skinnerboxes in South Korea also required that people provide urine and stool samples?
Nope, There's No Twitter "Successor"
There's a lot of horrible abuse going on in social control media
A Calm Year in IRC is a Good Year for IRC
Next year IRC will turn 38 (in August) and in 2028 it'll turn 40, just like the FSF did a couple of months ago
Slopfarms Covering Up for "Microsoft CEO Satya Nadella" After a Terrible Performance and a Terrible Year at Microsoft
How to cause many to resign/retire, hence not be counted as "layoffs"
IBM Was Never Saved, It Has Been a Downhill Journey for Decades Already
Gerstner wasn't a tech person but a fiscal butcher
Some GNU Joiners in Geminispace
Jose E. Marchesi (known for GNU poke and a bunch of other things) adopted Gemini Protocol
Jean-Slop Van Damme and the Art of Bull--- Code
it's saving neither time nor money
IBM Seems to be Doing to HashiCorp What It Did to Red Hat (Many Key People Leaving)
"Today marks my last day at HashiCorp, wrapping up an incredibly rewarding 5-year journey"
State of the Slop, Day 364
How does Phoronix feel about Google promoting slopfarms that 'rewrite' its stories and slap slop images on top?
Links 30/12/2025: "Durian Tsunami" and "Unneeded Surgeries"
Links for the day
Links 30/12/2025: Social Control Media Detox, Rage Against Slop Wasting People's Productive Capacities
Links for the day
Reality Check About IBM's Louis Grestner, Slopfarms Say He Was IBM CEO for 30 Years!
It is "hallucinating" (lying)
Debt as the New Currency?
Rich people get richer because they take money from the rest of us, if not directly then by compelling us (collectively) to borrow money at a national level, then "invest" in them
EPO People Power - Part XIX - "Berenguer Has Known of Campinos' Substance Abuse First Hand For a Long Time"
"You rightfully claimed that Berenguer is Campinos' protegee"
Gemini Links 30/12/2025: Quitting Coffee, Apartment by the Beach, and Strange Retail Ethics
Links for the day
Nintendo and Sony Outsold Microsoft XBox by 15:1!
The mass layoffs indicate Microsoft is aware of this
Over at Tux Machines...
GNU/Linux news for the past day
IRC Proceedings: Monday, December 29, 2025
IRC logs for Monday, December 29, 2025
Slopfarm: Firing 35,000 Employee is "Saving the Company"
"Big Blue" is getting smaller all the time
Slopfarms About the "Linux CEO" Linus Torvaldos [sic]
nowadays NVIDIA builds and helps build a giant Ponzi scheme
Vista 11 is "10" (Ten Percent)
Some months ago Microsoft openly admitted that it had lost (shed off) hundreds of millions of Windows users
Dealing With Online Pogroms
lawfare funded by third parties
The Year Apple Would Rather Forget
We await further stumbles and falls from Apple (in 2026)
"EU's reform agenda threatens to erase a decade of digital rights"
This is really sad for those of us who spent decades promoting and boosting/advocating the EU
IBM Layoffs in India, More Coming Soon, Say Apparent Insiders
Threads regarding IBM layoffs
Gemini Links 29/12/2025: Earlier "Happy New Year 2026" and "Dead Archivist Society"
Links for the day
Links 29/12/2025: Putin Critic Sergei Udaltsov Imprisoned, Cloudflare’s Outages Discussed
Links for the day
LLMs Are Inherently Parasitic, We Need to Treat Them Accordingly
a maintenance burden for those who possess actual intelligence
Links 29/12/2025: Bottled Water Considered Harmful, Cheetos Promoting Nazis in Europe
Links for the day
EPO People Power - Part XVIII - European Patent Office "Paints Itself as Progressive While Literally Being Represented by Cokeheads"
To what length/s will German authorities and media (not just in Germany) go to protect the EPO's "precious image"?
What IBM Will Do to Red Hat in the Coming Year or Years
This won't end up well for GNU/Linux as a whole
Not Turning in His Grave: When People Die, Their Corporate Destruction Becomes a "Turnaround"
All he did was mass layoffs - a tradition that has not ended since then
Over at Tux Machines...
GNU/Linux news for the past day
IRC Proceedings: Sunday, December 28, 2025
IRC logs for Sunday, December 28, 2025
Louis Gerstner Has Died, His Legacy of Mass Layoffs at IBM Hasn't
Hagiographies will follow. They will say he "saved" IBM.
Links 29/12/2025: The Sunday Routine, Limits of Memory, and Gemini Vocabulary
Links for the day