Bonum Certa Men Certa

Preserving Material About the European Patent Office (EPO) and Abuses by EPO Management

Keeping as much information as is publicly available online for good

SUEPO archived: [Home | contact | public | about us | background | links]

SUEPO page



Summary: Techrights amasses information about EPO abuses, but there are cases where such information gets taken down and we explore/explain why

At long last, after experimentation nearly two months ago, SUEPO changes its Web site's design and adds an RSS feed. It has been getting difficult to open the SUEPO Web page (necessary in the absence of an RSS feed) because of many embedded videos that accompanied it, never mind the endless wall of text (going years back).



Whatever happens at the European Patent Office (and will happen in months/years to come), it is important to keep properly documented what happened over the past few years in order to serve as a cautionary tale. SUEPO already removed some of the content from its older site/incarnation (like the Drupal-powered site) and was at times, under pressure from EPO management, removing some material. We still do our very best to never let stuff simply vanish (deletionism/revisionism a possibility thereafter). The only thing ever removed here (after more than 20,000 blog posts) was a long post about the EPO. It later turned out that after we removed it people had already made copies from Google cache and pasted the whole thing elsewhere (not within our control and completely without our knowledge). The EPO's management was the first ever to send us a threatening legal letter. Another such threat was sent to us about a week ago after the EPO's management had expressed anger over a TV program. We have received a lot of feedback since the videos (of the TV program) were removed. The videos started with information about one of 5 recent EPO suicides, blaming it (at least partly) on the Investigative Unit. One reader told us that the "most brutal reorganisation (as part of the reforms) has apparently been carried out in Patent Administration. Two (or three?) of the Munich colleagues who committed suicide worked in Patent Administration units. The working pressure must be extremely high there."

In an attempt to figure out why takedown of the videos was demanded we considered various views, some of which provided compelling explanations and potential remedies.

"I expected the EPO to threaten BRtv," told us one reader, "however I don't get why they (BRtv) agree so easily?!?!? BR should rather be glad that Techrights, SUEPO and others spread their revealing report, shouldn't they?"

This reader added, "perhaps is this only something from the BR to remain in full control of their material?"

"It would be easier to believe if it didn't take so long and the EPO didn't make the two internal communications that it made," I responded. "Bavarian politicians now intervene. The video supports culpability for deaths."

A reasonable explanation for BR's takedown request was provided by another reader, who remarked as follows (redacted):

I checked the Mediathek-View app, and found that the original, German, un-undertitled "Kontrovers" videos are still present there. Videos of the BR-produced "Kontrovers" feature are usually staying there in the Mediathek for a very! long! time! - see other "Kontrovers" videos. These are usually NOT removed after 8 days, or four weeks (unlike normal productions).

So this is one important conclusion for you, me and the public.

So you can use the mere presence of the BR EPO-Video (in the Mediathek) as a "canary" that BR has apparently not received a take-down notice from EPO (or is ignoring such a letter)!

Another issue is the copyright status of the transcript.

(DE undertitles) and the translations (FR, EN), which -- in my view -- are added-value, and intellectual property of the translators (in this case: WTF license). But I am not sure and you should contact a lawyer, whether you can still publish the two (three) text versions. From view of the DE transcriber and the EN/FR translators: they do not claim any rights for sure.

Here is the up-to-date information (23.03.2016)

The "Story" (Bayerischer Rundfunk/Bayerisches Fernsehen "Kontrovers" 02.03.2016) is still available in the (official) producer's ARD MEDIATHEK:

Page with background information text

Video selection page

Direct URLs to the videos:

High Definition Video

Single Definition Video

Small Definition Video

I hope you understood what I wrote in addition, namely that one can regard the presence of that specific video in the ARD MEDIATHEK as a "canary" (that ARD / BR is part of ARD / have not received a take-down notice from the EPO, or is ignoring this).

[...]

Normally, due to German law, broadcast videos must not be available longer than 7 days (otherwise, the TV/Radiostations WOULD fall under Internet law, as Internet provider, and not as journals/publishers laws.) This is the legal background, why TV/Radio stations in Germany must usually remove their Mediathek copies after 7 days. But for special programms (Eigenproduktionen), a different rule exist, luckily!


Similar information came to our attention at around the same time.

As one reader put it, "first of all many thanks for all the excellent work done so far. Your informative contribution is essential for the public and the 8800 employees and former employees of the EPO." Here is a slightly redacted (for privacy) version of the explanation:

Allow me to comment on the article: "Why Bayerischer Rundfunk Videos About the European Patent Office Have Been Removed"

I try to keep it short. The Bayerische Rundfunk (BR) is the public broadcasting authority of the Bavarian free state (Freistaat Bayern). The same kind of authority exists in the other German states (Länder). I guess they compare with the BBC. The trouble with the public broadcast is that they are NOT independent but their Masters voice. This is a structural flaw. Another problem is a lack of financial transparency and a questionable governance. I guess you see where I am heading to...

The BR and other "Staatsfunk" are structurally the same kind of liars as the EPO. They don't serve the public: They serve themselves. All public TV in Germany collect over 8 billion euros a year. Imagine what you can do with such an amount of money. And no transparency and a bad governance.

There is a huge lack of acceptance of a new financing model which doesn't rely anymore on the fact of owing a TV set or not, but on having a roof over your head. Every household in Germany has to pay 17,50€ a month, whether you use their service or not. The public TV also dismisses critics are as coming from right wing extremists (Godwin's Law).

All the German tribunals dismissed so far the complaints as ungrounded although there are plenty of independent expert assessments (one coming from the federal minister of finance!!) proving that the new financing model is illegal.

After FIFA and EPO, BR and consorts are to be the next big scandal in Germany.

Therefore, do not expect much understanding for the EPO problems from the German public TV. Germany, Bavaria and Munich have a big profit from the EPO therefore I don't expect Germany to change a situation from which they draw a maximum benefit.


Regarding "EPO and BR", another person wrote to us with similar observations at hand (redacted for privacy/anonymity as well):

I am really bothered by the fact that the most effective blow to EPO in decades, has been silenced. These videos got some attention [...] many of them will only reach error messages or empty pages now.

I just checked the original link on BR and apparently the entire video of 18 minutes is still there, which is good. I had recorded the TV program myself, by the way. Also, the people who made the subtitles must have copies in their hard drives, with and without subtitles.

[...]

Another workaround could be to contact the authors and get their agreement. [...] I am tempted to believe that BR did it under EPO's instigation, but then again they still might have some genuine interest in casting light on the issue.

Finally, if the subtitled (or even some synchronized translations) come out again in a way or another, the last attempt to silence them will actually emphasize the message, it might be another bigger blow against EPO.


Noting again that the videos are accessible online, one person added:

Can you tell me who demanded you to take down the Kontrovers video?

The video is available on the Federal ARD web site, and should theoretically remain available for the next five years.

(The media is actually hosted by BR and served its CDN).

There are quite a few user-uploaded ARD and ZDF videos on Youtube, so there doesn't seem to be a blanket policy. I wonder whether Bayerischer Rundfunk has a different policy.

Regards,

[redacted]


The letter (just to clarify) was sent by BR. In the interests of transparency and clarify, below is a redacted letter.

BR letter

Recent Techrights' Posts

Techrights in the Coming Decade: The Free Speech (Online) Angle
Free speech is a fundamental tenet of a free society
Edward Brocklesby (ejb) & Debian: Hacking expulsion cover-up in proximity to Oxford and GCHQ
Reprinted with permission from Daniel Pocock
Microsoft Windows in Nicaragua: From 98% to Less Than 25%
Operating System Market Share Nicaragua
 
[Meme] Putin's Red Flags
Firefox ESR or Firefox USSR
The Corporate/Mainstream Media and Even Social Control Media is Distorting the Record About What Mozilla Actually Did (It Originally Surrendered to Vladimir Putin)
Mozilla being avoided for purely technical reasons (sites not being compatible with it) is one thing. Foolishly, Mozilla is giving people more political reasons to also shun Mozilla. This is suicide.
GNU/Linux Up Some More This Morning, Windows Down Sharply Even in Rich Countries
Microsoft is in trouble in the Muslim world
United Arab Emirates (UAE) Rising... Towards 5% for ChromeOS and GNU/Linux
the latest numbers show it growing from about 0.1% to around 2.4% for GNU/Linux, plus 2.01% for Chromebooks (ChromeOS), i.e. about 5% in total.
Links 24/06/2024: New Research, New Attacks on Justices Sceptical of Patent Maximalists, European Commission for Copyright Maximalists
Links for the day
[Meme] 12 Years a Fedora Volunteer
IBM gives me a 'free' Fedora badge as recognition
IBM Slavery: Not a New Problem
When IBM got rid of Ben Cotton it showed the world how much it valued Fedora
Why They Want to Abolish Master/Slave Terminology (Because This is What They're Turned Free Software Into)
It used to be about community; GAFAM turned that into exploitation and worse
Roy and Rianne's Righteously Royalty-free RSS Reader (R.R.R.R.R.R.) Version 0.2 is Released
They say summer "officially" started some days ago
Torvalds' Number Two Quit Linux a Decade Ago and Has Since Then Earned an Honorary Doctorate
Revisiting Fuzix and Alan Cox
GNU/Linux Reaches All-Time High in Tunisia
Based on statCounter
Over at Tux Machines...
GNU/Linux news for the past day
IRC Proceedings: Sunday, June 23, 2024
IRC logs for Sunday, June 23, 2024
You Know the Microsoft Products Really Suck When...
"Qualcomm and Microsoft go 'beyond the call of duty' to stop independent Copilot+ PC reviews"
IBM and "Regime Change"
Change of regime is not the same as freedom
Techrights in the Coming Decade: The Community Angle
Somebody needs to call them out on their BS
Techrights in the Coming Decade: The Software Angle
Gemini Protocol has just turned 5 - i.e. roughly the same age as our Git repositories
Techrights in the Coming Decade: The Patent Angle
Next month marks 10 years since we began covering EPO leaks
Wookey, Intrigeri, Cryptie & Debian pseudonyms beyond Edward Brocklesby
Reprinted with permission from Daniel Pocock
[Meme] Choice Versus Freedom
So When Do I Start Having Freedom? Freedom is choice between the GAFAMs
Digital Liberation of Society at Times of Armed Conflicts and Uncertainty
We have technical contributions, not just written output
Links 23/06/2024: More Microsoft Cancellations, Growing Repression Worldwide
Links for the day
Gemini Links 23/06/2024: The Magician and the Hacker, tmux Tips
Links for the day
Links 23/06/2024: Twitter/X Wants Your Money, Google Reports a Billion DMCA Takedowns in Four Months
Links for the day
Digital Restrictions (Like DRM) Don't Have Brands, We Need to Teach People to Hate the Underlying Restrictions, Not Companies That Typically Come and Go
Conceptually, the hens should fear humans, not the farmer who cages them
Going Above 4% Again
Maybe 4% (or above) by month's end?
[Meme] Debian's 'Cannon Fodder' Economics
Conflicts of interest don't matter
Conviction, jail for Hinduja family, Debian exploitation comparison
Reprinted with permission from Daniel Pocock
According to Microsoft, It's Not a Code of Conduct Violation to Troll Your Victims Whose Files You Are Purging
The group of vandals from Microsoft think it's "funny" (and for a "nominal fee") to troll Microsoft critics
Microsoft Inside Debian is Sabotaging Debian and Its Many Hundreds of Derivatives With SystemD (Microsoft/GitHub Slopware With Catastrophic Bugs is Hardly a New Problem)
What is the moral of the story about The Scorpion and the Frog?
Links 23/06/2024: Hey Hi (AI) Scrapers Gone Very Rogue, Software Patents Squashed at EPO
Links for the day
Over at Tux Machines...
GNU/Linux news for the past day
IRC Proceedings: Saturday, June 22, 2024
IRC logs for Saturday, June 22, 2024
Gemini Links 23/06/2024: LoRaWAN and Gemini Plugin for KOReade
Links for the day
Links 22/06/2024: Chat Control Vote Postponed, More Economic Perils
Links for the day
[Meme/Photography] Photos From the Tux Machines Parties
took nearly a fortnight
Uzbekistan: GNU/Linux Ascent
Uzbekistan is almost the same size as France
SLAPP as an Own Goal
We have better things to with our limited time
Independence From Monopolies
"They were ethnically GAFAM anyway..."
GNU/Linux at New Highs (Again) in Taiwan
latest numbers
Links 22/06/2024: More Layoffs and Health Scares
Links for the day
Rwanda: Windows Falls Below 30%
For the first time since 2020 Windows is measured below 30%
[Meme] IBM Lost the Case Over "Dinobabies" (and People Died)
IBM agreed to pay to keep the details (and embarrassing evidence) secret; people never forgot what IBM called its staff that wasn't young, this keeps coming up in forums
Exactly One Year Ago RHEL Became Proprietary Operating System
Oh, you want the source code of RHEL? You need to pay me money and promise not to share with anyone
Dr. John Campbell on Gates Foundation
Published two days ago
Melinda Gates Did Not Trust Bill Gates, So Why Should You?
She left him because of his ties to child sex trafficker Jeffrey Epstein
How Much IBM Really Cares About Software Freedom (Exactly One Year Ago IBM Turned RHEL Into Proprietary Software)
RHEL became proprietary software
Fedora Week of Diversity 2024 Was Powered by Proprietary Software
If instead of opening up to women and minorities we might open up to proprietary software, i.e. become less open
18 Countries in Europe Where Windows Fell Below 30% "Market Share"
Many people still use laptops with Windows, but they're outnumbered by mobile users on Android
[Meme] EPO Pensions in the UK
pensioners: looks like another EPO 'reform'
Over at Tux Machines...
GNU/Linux news for the past day
IRC Proceedings: Friday, June 21, 2024
IRC logs for Friday, June 21, 2024
During Fedora Week of Diversity (FWD) 2024 IBM and Its Subsidiaries Dragged to Court Over Discrimination at the Corporate Level
IBM is a deplorable, racist company
Workers of the European Patent Office Take the Office to Court Over Pension
pensions still precarious
Gemini Links 22/06/2024: FreeBSD vs XFCE and Gemini Bookmarks Syncing Solution
Links for the day